-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A
Autor innowacji: Marzena Kopacz
Temat innowacji: „Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A”
Rodzaj innowacji: metodyczna
Zakres innowacji: uczniowie klasy IV A Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju.
Miejsce, odbiorcy i czas realizacji innowacji:
Innowacja wdrożona zostanie podczas zajęć rewalidacyjnych z uczniami w klasie IV A w roku szkolnym 2022/2023 i następnych, jeśli arkusz organizacji następnych lat szkolnych umożliwi kontynuację zajęć.
CEL GŁÓWNY INNOWACJI: Innowacja „Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A” ma na celu rozwijanie procesów poznawczych w sześciu głównych sferach:
- Rozwijanie samodzielności
- Wspieranie rozwoju mowy
- Usprawnianie procesów postrzegania
- Rozwijanie procesów poznawczych
- Kształtowanie umiejętności szkolnych niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania w codziennym życiu
- Zachęcanie do podejmowania wysiłku i pokonywania trudności
OSIĄGANIE ZAŁOŻONYCH CELÓW będzie możliwe poprzez ćwiczenia, zadania, aktywności, karty pracy, wykonywanie prac plastycznych podczas zajęć rewalidacyjnych.
PRZYKŁADOWE METODY PRACY: metody polisensoryczne, praktyczne, ćwiczebne, oglądowe, słowne, elementy czytania Metodą Krakowską, elementy czytania globalnego.
Przewidywane efekty – korzyści wdrożenia innowacji:
- Usamodzielnienie na miarę indywidualnych możliwości,
- Rozwijanie języka czynnego i biernego,
- Rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej, dotykowej,
- Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi,
- Rozwijanie umiejętności czytania i pisania oraz podstawowych umiejętności matematycznych.
Ćwiczymy koordynację wzrokowo - ruchową i spostrzegawczość.