-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
Integracja sensoryczna
Integracja Sensoryczna, w popularnym skróci określana jako SI, jest procesem przetwarzania w mózgu informacji odbieranych przez zmysły naszego ciała oraz otoczenia w celu wykorzystania ich w codziennym życiu.
Nieprawidłowości tego procesu objawiają się występowaniem specyficznych problemów i nazywane są zaburzeniami procesów integracji sensorycznej. W najczęstszej postaci pojawiają się u dzieci z prawidłowym rozwojem intelektualnym, w innych przypadkach sa zaburzeniami współistniejącymi.
W przypadkach występowania u dzieci zaburzeń takich jak zespół deficytu uwagi lub zespół deficytu uwagi z nadruchliwością, upośledzenie umysłowe, autyzm oraz genetycznie uwarunkowanych zespołach może być tylko terapią wspomagającą w leczeniu podstawowych schorzeń.
Zajęcia Integracji Sesnorycznej w naszej szkole prowadzone są w formie indywidualnej. Czas trwania zajęć uzależniony jest od potrzeb i możliwości psychofizycznych konkretnego dziecka. Zajęcia rozpoczynają się od zdiagnozowania zaburzeń odbioru i przetwarzania bodźców sensorycznych oraz sporządzenia indywidualnego planu terapii.
Odziaływania terapeutyczne skupiają się na zmysłach:
- wzroku,
- węchu,
- smaku,
- słuchu,
- układu dotykowego (tzw. czucie powierzchniowe),
- układu przedsionkowego (odbieranie doznań związanych z ruchem i zmianami w ruchu, pozycja ciała w stosunku do siły grawitacji),
- układu proprioceptywnego (tzw. czucie głębokie).
Realizacja zakładanych celów terapeutycznych odbywa się podczas zajęć ruchowych z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu (różnego rodzaju podwiesia, trampolina, deskorolka, równoważnia, beczka, piłki typu „bobath”) oraz innych pomocy, np. zestawy do treningu zapachowego, zestawy do treningu dotykowego, kremy, piłki sensoryczne, materace z wypustkami, płyty CD z muzyką klasyczną itp.
Sprzęt do prowadzenia terapii metodą Integracji Sensorycznej szkoła otrzymała w ramach projektu „Zakup nowoczesnego sprzętu ułatwiającego kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. - Dostawa sprzętu specjalistycznego do prowadzenia diagnozy i terapii metodą Integracji Sensorycznej w szkołach specjalnych" współfinansowanego przez unię europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Terapię SI prowadzi: mgr Ewa Niedźwiedzka