-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
Jest to stymulacja słuchowa, dla dzieci, młodzieży i dorosłych, którzy mają problemy z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, z zaburzeniami uwagi słuchowej i koncentracji uwagi, zwłaszcza, gdy jest dużo bodźców utrudniających rozumienie i wyróżnienie dźwięków w tle. Metoda J- IAS jest również dla dzieci z autyzmem, osób z niedosłuchem, osób, u których występuje nadwrażliwość słuchowa, osób z szumami usznymi i po udarach.
Stymulacja słuchowa wg dr Kjelda Johansena poprawia przetwarzanie bodźców. Daje drugą szansę, aby otrzymać odpowiednią skumulowaną, specyficzną stymulację i tym samym za pomocą neuronalnej plastyczności mózgu poprawić słuchowe przetwarzanie. Jeśli u dziecka występują zaburzenia przetwarzania słuchowego wówczas ma ono z prawidłowym różnicowaniem dźwięków, lokalizacją źródła dźwięku, rozpoznawaniem wzorców dźwiękowych, analizą czasowych aspektów sygnału dźwiękowego, umiejętnością rozumienia mowy zniekształconej, rozumieniem mowy w hałasie.
Program terapeutyczny jest w formie indywidualnie filtrowanej muzyki instrumentalnej. Poprzez muzykę precyzyjnie stymulujemy przetwarzanie słuchowe i rozumienie mowy jak również jej przetwarzanie.
W naszej szkole prowadzona jest od roku szkolnego 2013/2014 indywidualna stymulacja słuchowa, metodą J- IAS. Biorą w niej udział uczniowie z autyzmem. Z obserwacji prowadzonej w trakcie terapii, jak i z badań kontrolnych wynika, że w dużym stopniu poprawiło się funkcjonowanie uczniów. Lepiej i dłużej zaczynają się koncentrować na poleceniach i zadaniach, poprawiła się też komunikacja i chętniej współpracują z osobami dorosłymi, jak i z rodzicami. Ogólnie poprawiło się ich funkcjonowanie.
Zajęcia prowadzi mgr Maria Rogowska-Wilkos