-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
Program ,,Otwarte Drzwi”
PROGRAM ,,OTWARTE DRZWI”, wspierający uczniów szkoły przysposabiającej do pracy w procesie przejścia z edukacji na rynek pracy.
opracowany na lata 2022-2024
Ideą przewodnią programu jest wspieranie uczniów Szkoły Przysposabiającej do Pracy w procesie przechodzenia z edukacji w rzeczywistość pracy, oraz udzielenie pomocy w rozwoju cech potrzebnych na stanowisku pracy. Program zakłada, że uczestnicy nabędą pewne umiejętności emocjonalno-społeczne, które ułatwią im funkcjonowanie w środowisku pracy. Program ma także na celu wzmocnienie wiary uczniów w posiadane możliwości.
CELE PROGRAMU:
- poszerzanie wiedzy i doświadczeń młodzieży tak, by mogła ona w przyszłości znaleźć odpowiednie dla siebie miejsce pracy - określenie własnych predyspozycji, cech osobowości, temperamentu, zainteresowań, talentów, mocnych stron i umiejętności,
- wyposażenie ucznia w wiedzę i umiejętności, które pomogą mu podjąć decyzję: czy chce pracować oraz w jaki sposób?
W Programie przez „pracę” rozumiemy aktywność realizowaną w zależności od możliwości osoby w różnych środowiskach, czyli np. w warsztatach terapii zajęciowej, środowiskowym domu samopomocy, oraz na chronionym bądź otwartym rynku pracy. Jest to także pomoc rodzicom, sąsiadom, kolegom.
ADRESACI PROGRAMU
• uczniowie szkoły przysposobaiającej do pracy
Podstawowym założeniem jest przeświadczenie, że program powinien stanowić uzupełnienie do tematyki już istniejącej w programach edukacyjnych ( IPET ) oraz przeświadczenie, że w jego realizację muszą być włączeni wszyscy tworzący środowisko edukacyjno-wychowawcze: uczeń, nauczyciele, rodzice.
REALIZACJA PROGRAMU:
Założenia programu realizowane będą poprzez: rozwijanie wiedzy o sobie, kształtowanie umiejętności potrzebnych do budowania relacji z innymi oraz dostarczenie uczniom wiedzy w zakresie funkcjonowania w sytuacji pracy, spotkanie z doradcą zawodowym, praktycznym poszukiwaniem pracy za pośrednictwem RUP w Biłgoraju, odwiedzenia małych zakładów pracy, lokalnych przedsiębiorców i rzemieślników celem odbycia ,,mini praktyk”.
I. Przystosowanie w obszarze relacji do Ja; rozwijanie wiedzy o sobie.
Tematy zajęć:
- Mam marzenia
- Wiem, jaki jestem
- Ja i moje emocje
- Mam ciekawe zainteresowania
- Planuję swoją przyszłość.
W trakcie tych zajęć uczeń stawał się bardziej świadomy swych marzeń i planów życiowych, uczył się nazywać swoje emocje i poznawał sposoby ich kontrolowania, budował wiedzę o swych mocnych i słabych stronach oraz rozwijał swoje zainteresowania.
II. Przystosowanie w obszarze relacji Ja-Inni; kształtowanie umiejętności potrzebnych do budowania relacji z innymi ludźmi.
Tematy zajęć:
- Dbam o kulturę osobistą
- Umiem porozumiewać się z innymi
- Potrafię współpracować z innymi
- Potrafię radzić sobie ze stresem.
W trakcie tych zajęć uczeń rozwijał umiejętności zachowania się w relacjach społecznych, pracował nad umiejętnościami komunikowania się, współpracy, rozwijał umiejętności radzenia sobie sytuacjach konfliktowych i stresowych.
Program opracowały:
Urszula Ostrowska, Bożena Łuszczek, Magdalena Kinal