-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
Terapia logopedyczna
Terapia logopedyczna obejmuje swoim zasięgiem oddziaływania o różnym charakterze i zakresie, aby przywrócenie utraconych lub kompensowanie zaburzonych sprawności było jak najpełniejsze, możliwie wczesne i trwałe. Oddziaływania te mają na celu:
- usuwanie zaburzeń mowy,
- przywracanie mowy w przypadku jej utraty,
- nauczanie mowy, która się nie wykształciła,
- wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy,
- wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej,
- likwidację przyczyn i skutków pierwotnych oraz skutków wtórnych, do których zalicza się zarówno psychologiczne, jak i pedagogiczne konsekwencje zaburzeń mowy.
Zajęcia z logopedą w naszej szkole prowadzone są w formie grupowej lub indywidualnej. Czas trwania zajęć uzależniony jest od potrzeb i możliwości psychofizycznych konkretnego dziecka. Zajęcia logopedyczne rozpoczynają się od zdiagnozowania wad wymowy oraz zaburzeń mowy i sporządzenia indywidualnego planu terapii.
Realizacja zakładanych celów terapeutycznych wymaga poszukiwania skutecznych form i metod pracy, dlatego zajęcia terapii logopedycznej przebiegają z wykorzystaniem różnorodnych technik i sposobów oddziaływań:
- ćwiczenia oddechowe: doskonalenie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie i kontrola fazy wydechowej,
- ćwiczenia usprawniające motorykę i kinestezję narządów mowy,
- ćwiczenia percepcji słuchowej: wdrażanie do koncentracji na bodźcach słuchowych, ćwiczenia usprawniające analizę i syntezę słuchową, usprawnianie pamięci słuchowej, ćwiczenia słuchu fonematycznego, kształtowanie autokontroli słuchowej,
- ćwiczenia percepcji wzrokowej: wdrażanie do koncentracji na bodźcach wzrokowych, usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej, doskonalenie pamięci wzrokowej,
- rozwijanie kompetencji językowych: poszerzanie słownictwa dziecka, wdrażanie do budowania komunikatywnych i poprawnych wypowiedzi,
- ćwiczenia grafomotoryczne i manualne: ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej; ćwiczenia motoryki małej; zabawy paluszkowe; ćwiczenia usprawniające mięśnie dłoni i palców, zmniejszające spastyczność u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym,
- ćwiczenia komunikacji pozawerbalnej.
Szkolny logopeda współpracuje z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Biłgoraju.
Zajęcia prowadzą:
mgr Ewa Rzeźnik - neurologopeda
mgr Monika Pawelec - logopeda
mgr Urszula Ostrowska - neurologopeda