-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Plastyka sensoryczna - czuję, doświadczam, rozumiem.
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
Szkolne Koło Wolontariatu
SZKOLNE KOŁO WOLONTARIATU
Autorzy: Bożena Łuszczek, Urszula Ostrowska
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA INNOWACJI:
Głównym zamysłem innowacji jest praca z uczniami szkoły Przysposabiającej do Pracy w celu osiągnięcia przez nich dojrzałości, w dostępnym dla nich zakresie, na płaszczyźnie emocjonalnej i społecznej, niesienie pomocy innym, uwrażliwienie młodzieży na potrzeby drugiego człowieka oraz przygotowanie do społecznego działania na rzecz osób potrzebujących. Program zakłada dostrzeganie inności i potrzeb ludzkich oraz kształtowanie wśród naszych uczniów postaw prospołecznych oraz niesienie rzeczywistej pomocy osobom potrzebującym.
Dobrane tematy i metody pracy, dostosowane do możliwości rozwojowych uczniów, przyczynią się do poszerzenia przez nich wiedzy i doskonalenia umiejętności w zakresie właściwych postaw i zachowań w życiu, zwłaszcza otwarcia się na drugiego człowieka.
Staramy się, aby uczniowie w naszej szkole byli pełni pasji i zaangażowania, kierowali się wrażliwością i troską o drugiego człowieka.
Szkolne koło wolontariatu skierowane jest do uczniów Szkoły Przysposabiającej do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju, którzy chcą pomagać innym, reagować czynnie na potrzeby środowiska, wspomagać różnego typu inicjatywy charytatywne i kulturalne.
Cele i założenia
• Zapoznanie młodzieży z ideą wolontariatu oraz jej propagowanie.
• Rozwijanie wśród uczniów postaw otwartości i wrażliwości na potrzeby innych osób.
• Rozwijanie zainteresowań, a także zrozumienia, empatii, wrażliwości na potrzeby innych, życzliwości i bezinteresowności.
• Angażowanie się w działania na rzecz społeczności szkolnej i lokalnej, tworzenie więzi ze środowiskiem.
• Kształtowanie umiejętności działania zespołowego.
• Stwarzanie możliwości wykorzystania własnych umiejętności i doświadczeń
• Wspieranie ciekawych inicjatyw uczniów
• Włączanie się w akcje prowadzone przez inne organizacje.
Obszary działania
Aktywność wolontariuszy ukierunkowana jest na dwa zasadnicze obszary: środowisko szkolne i środowisko pozaszkolne.
1. Organizowanie pomocy koleżeńskiej i akcji wolontariatu w środowisku szkolnym.
2. Współpraca z Samorządem Szkolnym.
4. Włączanie się w organizację imprez szkolnych.
5. Uczestnictwo w akcjach charytatywnych, wspierające instytucje, fundacje, stowarzyszenia i osoby prywatne.
PLANOWANE EFEKTY
1.Wzrost świadomości dotyczącej ludzi potrzebujących.
2.Wykazywanie odpowiedzialności za swoje czyny oraz wyrozumiałości w stosunku do innych.
3.Troska o dobro innych, uczenie bycia miłym, uśmiechniętym, przyjaznym.
4.Wykazywanie się inicjatywą, empatią i cierpliwością.
5.Pomaganie innym kierując się otwartością, serdecznością, wytrwałością, tolerancją, wrażliwością oraz bezinteresowną chęcią niesienia pomocy.