-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
"Wymiana pocztówkowa"
Realizatorzy: Aneta Jonczak, Ewa Niedźwiedzka
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie z klas I-III Szkoły Podstawowej. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2021/2022 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć rewalidacyjnych. Niniejsza innowacja ma na celu propagowanie tradycyjnego sposobu przesyłania informacji w formie pocztówek i listów. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do rozwijania zdolności artystycznych oraz doskonalić umiejętności językowe i grafomotoryczne.
Wymiana pocztówkowa to świetna sposobność by przybliżyć uczniom zasady działania poczty oraz nauki samodzielnego wypisywania kartek. Możliwość nawiązania kontaktu z rówieśnikami z pewnością otworzy dzieci na świat i nowe przyjaźnie oraz zapewni radosne oczekiwanie na przychodzące pocztówki. Wymiana pocztówkowa to prostsza i szybsza wersja pisania listów. Pocztówki mogą stać się wspaniałą pamiątką na długie lata. Pisanie pocztówek i listów ćwiczy wyobraźnię i cierpliwość oraz rozwija kreatywność. Nadawca wkłada wiele pracy i serca w napisanie i ozdobienie pocztówek. Jest to też odskocznia od zbyt prostych form dzisiejszego komunikowania się i może dać wiele radości dzieciom ale również dorosłym.
Założenia ogólne
- Innowacja skierowana jest do uczniów klasy I-III Szkoły Podstawowej.
- Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
- zdobywanie nowych doświadczeń, stanie się bogatszym w nową wiedzę o otaczającym świecie oraz zapewnienie możliwości czerpania przyjemności z zajęć oraz dobrej zabawy,
- zapoznanie z zawodami pracowników poczty oraz zadaniami urzędu pocztowego,
Cele innowacji
Cel główny:
Wymiana pocztówek ze szkołami lub ośrodkami z innych miast Polski.
Cele szczegółowe:
· nawiązanie kontaktu z dziećmi z innych placówek oświatowych;
· zapoznanie z zawodami pracowników poczty oraz zadaniami urzędu pocztowego;
· promowanie własnego regionu i szkoły;
· poznawanie innych miejscowości oraz kultury i tradycji ich mieszkańców;
· prezentowanie działań dzieci;
· wzbogacenie słownika dziecka;
· nabywanie i doskonalenie umiejętności matematycznych dzieci poprzez wykorzystywanie tematyki programu;
- doskonalenie sprawności manualnych;
- współdziałanie z rówieśnikami w grupie;
- doskonalenie umiejętności czytania i pisania.
Metody i formy
Podczas realizacji innowacji wykorzystywane będą różne metody i formy pracy z dzieckiem. Zajęcia prowadzone będą z całą grupą, w małych grupach oraz indywidualnie. Dzieci będą uczestniczyły w zajęciach dotyczących m.in. adresowania i wysyłania listów i kartek pocztowych, pisanie i odczytanie kartek (wycieczka do Urzędu Pocztowego, nawiązanie korespondencji ze szkołami i ośrodkami z innych miast Polski).
Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)
Wpływ na uczniów:
- Zdobywają wiedzę w sposób kreatywny, poznając inne miejscowości oraz kulturę ich mieszkańców.
- Uczą się redagować treść pozdrowień, odczytywać pozdrowienia z otrzymanych kartek.
- Wykorzystują możliwości jakie daje samodzielne tworzenie i ozdabianie kartek pocztowych.
- Mają możliwość wysyłania pocztówek w urzędzie pocztowym.
- Uczą się czytać i pisać, poznają pojęcia związane z urzędem pocztowym.
Tematyka zajęć
Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego. Są one kontynuacją nauki czytania i pisania oraz zapoznanie z zawodami pracowników poczty, uzupełniają ją i poszerzają.
Aneta Jonczak