-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
Spotkania z naturą
Autorzy: Lidia Młodowiec, Elżbieta Kłosek, Ewa Rzeźnik
CEL GŁÓWNY:
Aktywna rehabilitacja najmłodszych niepełnosprawnych uczniów naszej szkoły, a przez to wzrost ich aktywności, kompetencji i umiejętności społecznych; a jednocześnie propagowanie turystyki i zdrowego stylu życia. Kształtowanie postawy czynnego i aktywnego wypoczynku.
Program odpowiada na najważniejszą potrzebę naszych uczniów - usprawnianie, rehabilitację i usamodzielnianie.
Aktywność fizyczna jest nieodzownym elementem w codziennym funkcjonowaniu. Często jednak kojarzy się dzieciom z godzinami ciężkich ćwiczeń z rehabilitantem, zaś większość uczniów nie korzysta z żadnej formy ruchowej. Program łącząc rehabilitację ruchową (piesze wędrówki, nordicwalking) z turystyką i edukacją stanie się wspaniałą terapią połączoną z poznaniem naszego regionu.
Program ma przywrócić w znacznym stopniu sprawność fizyczną, poprawić komfort życia, zminimalizować skutki pandemii i braku aktywności fizycznej, zmniejszyć poczucie niepełnosprawności, zwiększyć samodzielność, ale też dać przykład innym osobom niepełnosprawnym, którzy z boku przyglądają się naszym działaniom. Trudno znaleźć lepszą drogę motywacji do aktywności fizycznej naszych uczniów niż przykład własny, wspólne spędzanie wolnego czasu, wspólną zabawę, przeżywanie niecodziennych sytuacji, poznawanie nieznanych miejsc i ludzi,
My, nauczyciele, mamy okazję jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych uczniów, maszerując, ćwicząc, nauczając będziemy mieć okazję "pobyć" z naszymi uczniami nie tylko w celu sprawdzenia ich wiedzy i umiejętności, ale również po to, by ich lepiej poznać.
Ponadto po okresie obostrzeń i koronawirusa pragniemy włączyć do tych działań wolontariuszy - pełnosprawną młodzież, która będzie mieć szansę pomóc niepełnosprawnym rówieśnikom.
Jest to działanie całościowe, sytuacyjne, zadaniowe, wielozmysłowe. Działania zaplanowane w naszym programie - piesze wycieczki, lekcje w terenie i gry sportowe są idealną formą pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i z autyzmem. Dlatego wszystkie działania są aktywne, dynamiczne, angażujące zmysły i całe ciało. Ponadto są realizowane też cele związane z poprawą wydolności organizmu, zwiększeniem sprawności zmysłów, edukacja przyrodnicza i regionalna, nauka spędzania czasu wolnego w sposób twórczy i aktywny.
Projekt jest tak skonstruowany, żeby jednocześnie realizować cele rehabilitacji społecznej i dydaktycznej. Zadanie jest również pomysłem na naukę w terenie. Daje możliwość wykorzystania wiedzy w praktycznym działaniu. Ponadto chcemy przyzwyczaić dzieci niepełnosprawne do pokonywania własnych obaw i słabości oraz do przeżywania sukcesu po przebyciu wyznaczonej trasy.