-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
Mały Samorząd Uczniowski
Samorząd to inaczej samodzielne rządzenie.
W każdej szkole istnieje samorząd uczniowski, który pozwala uczniom być samorządnym tzn. decydować o czymś i brać za to odpowiedzialność. Każdy uczeń, nawet z upośledzeniem umysłowym chce mieć wpływ na to, co dzieje się w jego klasie i szkole. To co dla uczniów sprawnych intelektualnie jest normą dla naszych często jest wyzwaniem.
W naszej szkole realizujemy Program autorski "Mały Samorząd Uczniowski", aby uczniowie mieli okazję wykazać się inicjatywą, pomysłowością, być kreatywnym i zauważalnym na szerszym forum. Działalność Małego SU obejmuje swoim zasięgiem całą społeczność uczniowską. Współdziała z Dyrekcją i nauczycielami. Jego głównym celem jest wpajanie uczniom demokratycznych norm współżycia i zachęcanie do podejmowania działań na rzecz klasy, szkoły i środowiska lokalnego.
Celem i zadaniami "Małego Samorządu Uczniowskiego" jest:
- Włączanie ogółu uczniów w życie społeczne szkoły w sposób urozmaicony, atrakcyjny i rozwijający;
- Kształcenie nowych dodatkowych umiejętności związanych z nowymi zadaniami,
- Odkrywanie i rozwój umiejętności, predyspozycji, możliwości i zainteresowań;
- Troska o interesy społeczności uczniowskiej - reprezentowanie interesów kolegów i koleżanek;
- Organizowanie i wykonywanie prac na rzecz szkoły;
- Dbanie o bezpieczeństwo, ład i porządek na terenie szkoły i poza nią;
- Pomoc w organizowaniu imprez szkolnych;
- Zgłoszenie propozycji płynących z klas zorganizowania – wycieczki, wyjścia do kina, szkolnej zabawy itp.;
- Organizowanie konkursów szkolnych w różnych dziedzinach;
- Organizowanie wystaw i kiermaszy prac uczniów;
- Pełnienie dyżurów w czasie przerw;
- Dbanie o tablice szkolne na korytarzy.
Opiekunowie "Małego Samorządu Uczniowskiego"
nauczyciele: Lucyna Grasza, Bożena Łuszczek, Ewa Rzeźnik i Iwona Gmiterek