-
›O ZSS
- ›Misja szkoły
- ›Kadra
- ›Sprawozdania finansowe
- ›Godziny dostępności nauczycieli
- ›Statut Zespołu Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Specjalnej Przysposabiającej Do Pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Szkoły Podstawowej Specjalnej w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
- ›Statut Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Zespole Szkół Specjalnych w Biłgoraju
-
›Nasza oferta
- ›Terapia behawioralna
- ›Dogoterapia
- ›Terapia psychologiczna
- ›Terapia logopedyczna
- ›Terapia ruchowa
- ›Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca
- ›Integracja sensoryczna
- ›Metody terapeutyczne
- ›Symultaniczno – sekwencyjna metoda J.Cieszyńskiej (tzw. metoda krakowska)
- ›Terapia metoda K. Johansena - indywidualna stymulacja słuchowa
-
›Projekty
- ›Kubusiowi Przyjaciele Natury
- ›Akademia Bezpiecznego Puchatka
- ›Aktywni Błękitni
- ›Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji
- ›„Per aspera ad astra” - aktywizacja osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- ›„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
- ›"Wspólnie Mocniejsi - Uczmy się przez integrację"
- ›Dotacja na kształcenie kadry
- ›BEZPIECZNA PLACÓWKA
-
›Innowacje pedagogiczne
- ›„O kulturze ludowej od podszewki”
- › „Z książką w dorosłość”
- ›"Spotkania z naturą"
- ›"Wymiana pocztówkowa"
- › ,,Usprawnienie przez rozciąganie”
- ›Szkolne Koło Wolontariatu
- ›"Rozwijanie procesów poznawczych na zajęciach rewalidacyjnych w klasie IV A"
- ›Zajęcia Teatralne
- ›Poranna gimnastyka buzi i języka
- ›„Kreatywna Matematyka”
- ›Plastyka sensoryczna - czuję, doświadczam, rozumiem.
- ›Programy
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2024
- ›Powiatowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 2023
- ›Powiatowy Dzień Godności osób z Niepełnosprawnością Intelektualną lata 2013-2017
- ›Mały Samorząd Uczniowski
- ›Biblioteka
- ›Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- ›Portret bez barier
- ›Szkolne Koło Krajoznawcze Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Żurawina”
- ›Światłoczuli
- ›Rehabilitacja 25 plus
- ›IOD
- ›Do pobrania
- ›Dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych
- ›Standardy ochrony małoletnich
- ›Standardy ochrony małoletnich podczas przewozu dzieci i młodzieży realizowanego przez Urząd Miasta Biłgoraja.
Dogoterapia
Jest jedną z wielu ciekawych dziedzin animaloterapii. Wzmacnia efektywność rozwoju osobowości człowieka, jego edukacji i rehabilitacji, w których motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies, a prowadzony w czasie zajęć przez wykwalifikowanego dogoterapeutę . W obrębie animaloterapii - dogoterapii mogą występować pewne jej rodzaje , do których należą:
AAI- Interwencja z udziałem zwierząt- psa . Zawiera oddziaływania w ochronie zdrowia, edukacji, służbie człowieka(np. pracy socjalnej) w osiąganiu określonych celów dla poprawy funkcjonowania pacjentów, uczniów, podopiecznych. Obejmuje działania zespołów człowiek- zwierzę w określonych dziedzinach dla dobra człowieka.
AAA- Zajęcia z udziałem zwierząt- z udziałem psa dostarczają możliwości motywacyjnych, edukacyjnych i rekreacyjnych lub terapeutycznych w podnoszeniu poziomu życia i funkcjonowania człowieka. Zajęcia takie i ich czas są dostosowywane do możliwości bieżących uczestników zajęć.
AAT- Terapia z udziałem zwierząt – z udziałem psa jest oddziaływaniem mającym określony cel lub cele do poprawy w fizycznym, społecznym, emocjonalnym i poznawczym funkcjonowaniu człowieka. Przeprowadzana może być grupowo, indywidualnie lub naprzemiennie. Określane są zadania i cele dla każdego uczestnika takich zajęć oraz dokumentowane i rozwijane.
AAE- Edukacja- Pedagogika z udziałem zwierząt- z udziałem psa jest celowym oddziaływaniem zespołu zwierzę- człowiek i stanowi element programu opracowany w celu polepszenia funkcji poznawczych człowieka. Może być ona grupowa lub indywidualna dla osób w różnym wieku i koordynowana przez wychowawcę odpowiedniej specjalności.
Zajęcia z zakresu Dogoterapii prowadzone są w formie indywidualnej i grupowej z uczniami w różnym wieku, z niepełnosprawnością intelektualną w różnych stopniach, z zaburzeniami rozwoju, ze spektrum Autyzmu, z zespołem Downa, z uszkodzeniami wzroku, słuchu, z mózgowym porażeniem dziecięcym, z niepełnosprawnością ruchową, z niepełnosprawnością sprzężoną.
Dogoterapia przy osobach o silnym stopniu dogofobii- lęków skierowanych wobec psa oraz zachowaniach o silnej agresji powinna być początkowo prowadzona w formie indywidualnej, do niwelowania i wyciszania takich zachowań , a w kolejnym etapie dopiero w formie grupowej.
Przeciwwskazaniami do prowadzenia form i metod Dogoterapii są:
- Alergie na psa
- Otwarte rany
- Choroby skóry
- Choroby infekcyjne
- Pasożyty
- Podwyższona temperatura
Zajęcia terapeutyczne prowadzi: mgr Grzegorz Kubik