Licznik odwiedzin

66178
DzisiajDzisiaj40
Ten tydzieńTen tydzień183
Ten miesiącTen miesiąc719
RAZEMRAZEM66178

Marzena Kopacz, nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, dyrektor szkoły

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunku oligofrenopedagogika. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie: Integralna edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami metody Montessori. Od ponad 20 lat związana ze szkolnictwem specjalnym. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy pedagogicznej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną doskonale zna ich potrzeby oraz możliwości. Od ponad 13 lat pełni funkcję dyrektora. Dążąc do ciągłego rozwoju szkoły, tworzy osobom niepełnosprawnym profesjonalną przestrzeń do rozwoju na ludzi samodzielnych i aktywnych. Nieustannie doskonali swoje umiejętności profesjonalnego prowadzenia szkoły.

 

Urszula Ostrowskanauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, neurologopeda.

Nauczyciel i wychowawca w klasie przysposabiającej do pracy. Posiada 20 letnie doświadczenie pedagogiczne i terapeutyczne  w pracy  z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim oraz dziećmi i młodzieżą z autyzmem. Ukończyła szereg kursów i szkoleń doskonalących warsztat pracy, min: Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się uczniów niemówiących (AAC), Budowanie systemu językowego dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i alalią (SLI), Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych, Diagnostyka mózgu w uszkodzeniach neurologicznych, funkcje kory mózgowej, odczytywanie dokumentacji medycznej - neuroobrazowanie, Metody aktywne w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, Kinezjologii Edukacyjnej, Terapia Behawioralna, Agresja i autoagresja u osób autystycznych niepełnosprawnych intelektualnie, Zachowania trudne u dzieci z autyzmem.

 

Lucyna Graszanauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog.

Nauczyciel i wychowawca w klasie przysposabiającej do pracy, z wieloletnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie. W kręgu jej zainteresowania zawodowego jest praca edukacyjno - wychowawcza z młodzieżą. 

Absolwentka WSP w Rzeszowie na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe – Rewalidacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) oraz Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci na UMCS w Lublinie. Podnosi swoje kwalifikacje na licznych kursach, szkoleniach specjalistycznych i warsztatach, m.in. kurs I stopnia EEGBiofeedback, komunikacji alternatywnej AAC, Programu Rozwoju Komunikacji - Makaton, sekwencyjno-symultanicznej metody nauki czytania,  animacji działań plastycznych rękodzieła artystycznego – decupage, powertex, transfer, scrapbooking i inne. Wychodząc naprzeciw potrzebom oraz zainteresowaniom uczniów organizuje wycieczki szkolne ukierunkowane na podnoszenie samodzielności i zaradności uczestników, przygotowuje przedstawienia grupy teatralnej oraz jest realizatorem programu autorskiego „Mały Samorząd Uczniowski”. Wieloletnia organizatorka Powiatowego Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Biłgoraju.

 

Bożena Łuszczeknauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog.

Nauczyciel i wychowawca w klasie przysposabiającej do pracy. Posiada 17 letni staż pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim. Absolwentka KUL w zakresie pedagogiki specjalnej. Ukończyła studia podyplomowe na UMCS w Lublinie: Pedagogiki Specjalnej – oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe w zakresie Tyflopedagogiki. Ukończyła szereg kursów i szkoleń doskonalących warsztat pracy, min: Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się uczniów niemówiących (AAC), Touch & Thrtive – zintegrowana terapia taktylna dla rozwoju i zdrowia, Metoda M.Ch. Knillów, Kinezjologia Edukacyjna, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Terapia dzieci z autyzmem i upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, Terapia Behawioralna, Agresja i autoagresja u osób autystycznych niepełnosprawnych intelektualnie, Zachowania trudne u dzieci z autyzmem, Rytmika -warsztaty dla nauczycieli. Posiada certyfikat uczestnictwa w kursie pt. Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE oraz liczne warsztaty artystyczne oraz muzyczno-ruchowe.

 

Lidia Młodowiec – nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog.

Wychowawca w klasie dla dzieci z autyzmem

Ukończyła studia podyplomowe – Rewalidacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) oraz Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Edukacja elementarna i nauczanie wczesnoszkolne, Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu i niepełnosprawnościami sprzężonym. Terapeuta behawioralny. Współorganizator Powiatowego Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. Ukończyła szkolenia: Touch & Thrive – zintegrowana terapia taktylna, metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, szkolenia z metody krakowskiej. Jest animatorem działań plastycznych i z zakresu arteterapii. Prowadzi dla uczniów z autyzmem Trening Umiejętności Społecznych oraz uczy komunikowania się dzieci niemówiące w sposób alternatywny wykorzystując metody PECS i Mówik.

Swoje doświadczenia wykorzystuje i pogłębia prowadząc zajęcia podczas letnich turnusów profilowanych dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera w ośrodku rehabilitacyjnym nad Jeziorem Białym.

 

Maria Rogowska- Wilkos - nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog.

Absolwentka KUL w zakresie pedagogiki specjalnej. Ukończyła studia podyplomowe na UMCS w Lublinie na kierunku Oligofrenopedagogika oraz Edukacja elementarna- wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne. Ukończyła kurs kwalifikacyjny -  Organizacja i zarządzanie w oświacie.

Jest certyfikowanym Terapeutą metody K. Johansena. Posiada uprawnienie do prowadzenia terapii pedagogicznej, terapii taktylnej. Pozostałe szkolenia: terapia niedyrektywna, terapia behawioralna, metody komunikacji alternatywnej i inne. Jako animator dzieci, młodzieży oraz osób niepełnosprawnych prowadzi cykliczne zajęcia muzyczno – rytmiczne i taneczne (tańce ludowe, klasyczne oraz ogólnorozwojowe zabawy ruchowe. Prowadzi część artystyczną obchodów Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną.

 

Elżbieta Kłosek - nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, tyflopedagog.

Wychowawca w klasie dla dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną.

Absolwentka KUL - pedagogika specjalna. Ukończyła studia podyplomowe na UMCS w Lublinie – tyflopedagogika oraz studia podyplomowe na kierunku Pedagogika Elementarna – Nauczanie Przedszkolne i Wczesnoszkolne. Na kursie kwalifikacyjnym pogłębiła wiedzę z zakresu Oligofrenopedagogiki oraz Terapii pedagogicznej. Ukończyła szkolenie w zakresie Kinezjologii Edukacyjnej, posiada certyfikat uczestnictwa w kursie „Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE”. Pozostałe szkolenia: Prowadzenie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, warsztat metodyczny z zakresu Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, kurs - Choreoterapia agresji, Terapia grupowa dzieci metodą psychodramy; Sala Doświadczania Świata - odprężenie w bezpiecznym miejscu, Terapia Behawioralna. Aktualnie zdobywa nowe doświadczenia pracując w szkołach średnich w Biłgoraju jako nauczyciel/specjalista – tyflopedagog.

 

Ewa Niedźwiedzka – nauczyciel mianowany , oligofrenopedagog, Terapeuta SI

Nauczyciel w klasie dla dzieci z autyzmem oraz prowadząca zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze. Nauczyciel z długoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami sprzężonymi, niepełnosprawnością w stopniu głębokim. 

Absolwentka WSH-E w Łodzi - Psychopedagogika. Ukończyła podyplomowe studia w zakresie  surdopedagogiki  oraz Teoria integracji sensorycznej w Diagnozie i Terapii Dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. Cały czas podwyższa swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo ogólnopolskich  kongresach oraz kursach dla terapeutów integracji sensorycznej. Ukończyła kurs kwalifikacyjny – Oligofrenopedagogika oraz kurs „Jak konstruować programy pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych. Pozostałe szkolenia: Terapia Ręki I i II stopień, Terapia Behawioralna, Touch & Thrive - zintegrowana terapia taktylna dla rozwoju i zdrowia”, TUS, metody alternatywnej komunikacji AAC, „Techniki Wyciszające – jako forma wspomagania dziecka nadruchliwego lub nadwrażliwego”. Prowadzi terapię w zakresie Integracji Sensorycznej z dziećmi z autyzmem.

 

Grzegorz Kubik -nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, dogoterapeuta.

Nauczyciel zajęć rewalidacyjno – wychowawczych.

Ukończył studia podyplomowe w zakresie Edukacji i potrzeb rewalidacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) oraz studia podyplomowe w zakresie Kynoterapii. Ukończył kurs kwalifikacyjny „Pracy z uczniami z zaburzeniami wzroku” oraz kurs dla Instruktorów Rekreacji Ruchowej – Hipoterapia oraz Alpakoterapia. Zdobył tytuł Instruktora Bocci zorganizowany przez Polski Związek Bocci. Prowadzi zajęcia z dogoterapii ze swoim psem terapeutycznym. Pogłębiał swoją wiedzę na kursach teoretycznych i praktycznych: „Prowadzenie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi  upośledzonymi w stopniu głębokim”, „Metoda M, i Ch. Knillów w terapii osób  z poważnymi zaburzeniami w rozwoju”, Kinezjologia Edukacyjna, Komunikacja alternatywna MAKATON, Terapia Behawioralna, Agresja i Autoagresja u osób autystycznych i niepełnosprawnych intelektualnie. Pozostałe szkolenia: Terapia grupowa dzieci metodą psychodramy, Edukacja Muzyczna a Muzykoterapia, Sala Doświadczania Świata – odprężenie w bezpiecznym miejscu, warsztaty dla nauczycieli- Rytmika oraz Teatr. Obecnie jest w trakcie studiów podyplomowych z zakresu „Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna”.

 

Magdalena Kinal - nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog.

Nauczyciel w klasie przysposabiającej do pracy oraz zajęć rewalidacyjno - wychowawczych.

Absolwentka  AWF w Poznaniu o kierunku wychowanie fizyczne ze specjalnością nauczycielską. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Rzeszowskim z zakresu gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Posiada tytuł instruktora sportu w piłce siatkowej oraz instruktora bocci Polskiego Związku Bocci klasy III. Ukończyła kurs Nordic Walking w Centrum Szkolenia i Doradztwa ,,PRO-FUTURO” w Rzeszowie. Uzyskała kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną umysłowo poprzez otrzymanie świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu oligofrenopedagogiki. Ukończyła wiele kursów i szkoleń terapeutycznych, m.in. z metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Kinezjologii Edukacyjnej. Jest certyfikowanym animatorem osób niepełnosprawnych i starszych. W swoim dorobku zawodowym posiada szereg szkoleń, kursów i warsztatów z dziedziny tańca: Rytmika, Taniec towarzyski w układach dla dzieci, Tańce narodowe w układach tanecznych dla dzieci, Tańce z różnych stron świata, Folkowa muzyka europejska w układach tanecznych dla dzieci, Warsztaty dla nauczycieli-taniec (klasyczny, nowoczesny, współczesny, ludowy). Od wielu lat prowadzi w szkole koło taneczno-animacyjne ,,Tańcem malowane”. Jest również koordynatorką Szkolnego Klubu Sportowego ,,Błyskawica Biłgoraj”, który zrzeszony jest w ruchu Olimpiad Specjalnych.

 

Przemysław Kopacz - nauczyciel mianowany, oligofrenopedagog.

Nauczyciel i wychowawca w klasie przysposabiającej do pracy. Prowadzi pracownię stolarsko – modelarską ucząc obsługi sprzętów do obróbki drewna.

Absolwent UMCS w Lublinie (studia magisterskie 5 –letnie na kierunku historia).  Ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki dla nauczycieli i wychowawców placówek dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualna. Ukończył również Kurs Instruktora Bocci zorganizowany przez Polski Związek Bocci. Ukończył Szkolenie I i II z Terapii Behawioralnej – praktyczny aspekt Terapii Behawioralnej w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – ASD.  Pozostałe szkolenia: sekwencyjno-symultaniczna metoda nauki czytania, zaburzenia lękowe, depresja, zaburzenia osobowości, recykling w plastyce, ozdabianie przedmiotów w technice „Powertex” i „StoneArt”. Jest pomysłodawcą i organizatorem cyklicznie odbywającego się Integracyjnego Turnieju Bocci.

 

Ewa Rzeźnik – nauczyciel mianowany, oligofrenopedagog, neurologopeda.

Wychowawca w klasie dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną szkoły podstawowej. Logopeda. Certyfikowany trener skutecznych metod nauczania. Zajmuje się wszechstronną pomocą logopedyczną w odniesieniu do uczniów. Prowadzi indywidualne zajęcia terapeutyczne w odniesieniu do zdiagnozowanych trudności. W obszarze jej zainteresowań zawodowych na ważnym miejscu znajduje się problematyka opóźnionego rozwoju mowy, oligofazji, afazji i dyzartrii. Jest absolwentką filologii polskiej UMCS, specjalność logopedyczna i nauczycielska, ukończyła studia podyplomowe z zakresu neurologopedii na tym samym uniwersytecie. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki, następnie podwyższyła swoje kwalifikacje o studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki oraz studia podyplomowe z zakresu wychowania wczesnoszkolnego i przedszkolnego. Odbyła szereg szkoleń i warsztatów, aby skutecznie pomagać swoim uczniom. Prowadzi szkolne Koło fotograficzne oraz  cyklicznie organizuje Powiatowe Konkursy Fotograficzne dla dzieci i młodzieży ze szkół specjalnych i masowych.

 

Aneta Jonczak – nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog.

Od 11 lat związana ze szkolnictwem specjalnym. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Edukacja elementarna – wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne. Od 5 lat prowadzi edukację i rewalidację uczniów z autyzmem. Ukończyła szereg szkoleń z problematyki autyzmu i nie tylko: 3-stopniowe szkolenie dotyczące terapii bahawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem i zaburzeniami w zachowaniu, szkolenie podstawowe PECS, AAC – wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się, MAKATON, TUS, Touch&Thrive – zintegrowana terapia taktylna dla rozwoju i zdrowia, Symultaniczno-Sekwencyjna nauka czytania, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz liczne kursy i warsztaty artystyczne jak i muzyczno – ruchowe. Jest otwarta na zdobywanie nowej wiedzy i umiejętności.

 

Iwona Gmiterek - nauczyciel mianowany, oligofrenopedagog.

Nauczyciel z 11-letnim doświadczenie w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną oraz uczniami z autyzmem. Ukończyła studia wyższe magisterskie na kierunku psychologia. Posiada dodatkowe kwalifikacje w zakresie Edukacji elementarnej – wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne. Specjalistyczną wiedzę i umiejętności pogłębiała podczas kursów i szkoleń prowadzonych m.in. przez Fundację SYNAPSIS w Warszawie: Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, Trening Umiejętności  Społecznych. Ukończyła m.in. szkolenie z Terapii Behawioralnej, szkolenia z zakresu komunikacji alternatywnej AAC i metody Makaton, szkolenie VB –MAPP - ocena umiejętności i planowanie terapii, Zastosowanie testów PEP-R oraz AAPEP w diagnozie i terapii, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, szkolenie z zakresu biblioterapii. Odbyła również szereg szkoleń dotyczących pracy z trudnymi zachowaniami dzieci i młodzieży oraz warsztaty z różnorodnych technik plastycznych, rękodzieła artystycznego, ceramiki artystycznej.

 

Dominika Niemiecnauczyciel kontraktowy, oligofrenopedagog.

Wychowawca w klasie dla dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną.

Posiada 7 letni staż pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim oraz z dziećmi z autyzmem. Absolwentka UMCS w Lublinie w zakresie pedagogiki specjalnej- Oligofrenopedagogika. Ukończyła studia podyplomowe na WSEZ i NS w Łodzi w zakresie Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W chwili obecnej uzupełnia swoje kwalifikacje z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ukończyła szereg kursów i szkoleń doskonalących warsztat pracy min: Wczesne wspomaganie w rozwoju dziecka z autyzmem, Program TEACCH w pracy z dzieckiem z autyzmem, Terapia behawioralna – kurs bazowy ze Stosowanej Analizy Zachowania, TUS, ,,VB- MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii”, Komunikacja alternatywna AAC, Agresja i autoagresja u osób autystycznych, Ciekawe zabawy, ćwiczenia, scenariusze zajęć wychowania fizycznego w przedszkolu i klasie 1-3, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, ,,Terapia Taktylna”- według metody dr Swietłany Masgutowej, Masaż Dotyk Motyla, Techniki Terapii nierównowagi mięśniowej, Terapia czaszkowo- krzyżowa wg podejścia biomedycznego moduł I. Zawsze dostosowuje metody i formy pracy do dyspozycji i możliwości dziecka.

 

Beata Niemiec- nauczyciel kontraktowy, oligofrenopedagog.

Nauczyciel języka angielskiego w klasie dla dzieci z autyzmem.

Absolwentka Akademii Podlaskiej w Siedlcach - filologia polska. Ukończyła studia I stopnia z języka angielskiego na Uniwersytecie Rzeszowskim. Otrzymała świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie: Terapii pedagogicznej z oligofrenopedagogiką. Ukończyła szkolenie: Zachowanie dzieci trudnych z autyzmem. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc systematycznie w szkoleniach, warsztatach i konferencjach metodycznych z języka angielskiego. W bieżącym roku szkolnym uczestniczyła w szkoleniach on-line: Building your own brand as a teacher, QR Crime story, Inna strona testowania.

 

Teresa Maciochanauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog

Katecheta – nauczyciel religii.

Posiada 15 letni staż pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim. Absolwentka KUL – magister Teologii. Ukończyła szereg kursów i szkoleń doskonalących warsztat pracy: Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się uczniów niemówiących (AAC), Touch & Thrtive – zintegrowana terapia taktylna dla rozwoju i zdrowia, elementy Metody M.Ch. Knillów, Terapia dzieci z autyzmem i upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, Agresja i autoagresja u osób autystycznych niepełnosprawnych intelektualnie, Zachowania trudne u dzieci z autyzmem. Nauczyciel przygotowuje dzieci do sakramentów, wraz z nauczycielami organizuje comiesięczne Msze Święte z udziałem uczniów, rodziców i  nauczycieli naszej  szkoły.

© 2016 Your Company. All Rights Reserved. Designed By WarpTheme